inez-in-amerika.reismee.nl

oud en nieuw en begin van 2019

Maandag de laatste dag van 2018, erg raar. Wat is dit jaar ongelofelijk snel voorbij gegaan. Eerst samen met Tricia ergens gelunched en daarna m’n oren laten piercen dus nu heb ik een derde gaatje erbij. Dat is mijn herrinnering aan m’n exchange jaar omdat ik het hier heb laten zetten en m’n hostfamily want van hun heb ik het gekregen. Daarna om 6 uur voor mij facetimen met papa en mama want voor julllie was het toen al 12 uur en dus 2019. Heel erg raar om te bedenken dat voor 6 uur lang jullie al in 2019 zaten terwijl wij nog in 2018 leefden. Ons plan voor oudjaarsdag was laat uiteten in Cincinnati en dan daar blijven tot 12 uur want dan was er een vuurwerk show en ik had ze uitgelegd dat vuurwerk met oud en nieuw onze traditie is. Dus rond 9 uur gingen wij richting Cincinnati. Daarvoor wilden we wensballonnen loslaten want dat is hun traditie alleen waaide het te hard dus na bijna 2 branden gesticht te hebben toch maar besloten om te stoppen en het een andere keer te doen. Daarna gegeten bij hetzelfde restaurant als voor m’n verjaardag. Rond half 11 waren we klaar dus toen zijn we richting het plein gegaan waar het vuurwerk zou zijn. Daar ijs gegeten in DE ijszaak van Cincinnati zodat we daarbinnen ook lekker warm stonden. Rond kwart voor 12 gingen we weer naar het plein toen er daarna om 2 voor 12 werd er omgeroepen dat ze geen vuurwerk konden afsteken omdat het te hard waaide. Dus toen maar gewoon met z’n alle afgeteld en daarna ging iedereen weer naar huis. Beetje teleurstellend wel en ook niet helemaal oud en nieuw gevoel gehad maar opzich wel gewoon een leuke avond. Daarna toen we weer thuis waren nog met papa en mama gebeld om voor hun 7 uur sochtends en om voor mij 2 uur ook nog even kort met Jinthe want toen was het voor haar 12 uur. Na 5x proberen ook eindelijk bram nog te pakken gekregen en daar heel kort even mee gebeld. Uiteindelijk pas om kwart voor 3 pas echt gaan slapen en om kwart voor 6 ging m’n wekker weer omdat ik samen met Christian en zijn broer en vader naar een Ijshockey tournooi ging en we om half 7 moesten gaan rijden. Het tournooi was in Notre Dam wat zo’n 4 uur rijden hier vandaan is. Ik heb grootste deel van de weg geslapen wat nog wel een dingetje was aangezien m’n oren nog best veel pijn deden van het piercen de dag ervoor. Het tournooi is het grootste ijshockey event wat er is en het is in een football stadion waardoor er veel meer mensen kunnen komen kijken. Het enige daarvan is dat het dus ook buiten is en het op dat moment aan het vriezen was. Ik had uitendelijk 7 lagen aan inclusief m’n skijas, mn skiwanten, een sjaal een muts en een deken met een legging onder m’n broek en het was nogsteeds erg koud. Heel veel mensen hadden ook sikibroeken aan maar die was ik uiteraard vergeten. Ik heb uiteindelijk Christian getrakteerd op een warme choco uit een souvenirscup zodat we allebij een fysiek souveniertje hebben. Het was echt super gaaf, met 80.000 man in een stadion en zo’n leuke sfeer. Ik heb m’n nieuwe favoriete amerikaanse sport gevonden! Woensdag uiteindelijk maar een rustig dagje om even bij te komen van de drukke dag en korte nacht van daarvoor en het was ook meteen de laatste vakantiedag. Uiteindelijk nog wel wezen sporten met Sam. Donderdag en Vrijdag weer terug naar school en 2 vakken in m’n rooster zijn veranderd. Ik heb nu m’n eerste uur Anatomy en m’n laatste uur Creative Cuisine (koken). Ik vind m’n rooster nu wel iets beter dan eerst dus dat is goed en een fijne start van het nieuwe jaar. Zaterdag weer een wedstrijd en het gaat steeds beter met alle cheers en ik vind het ook steeds leuker! Realizer me nu al dat ik dit echt ga missen als het voorbij is dus nu nog maar even extra goed van genieten. Daarna samen met Kaylee (beste vriendin van de exchange student van 3 jaar geleden) naar haar appartement (zij is al in college en woont dus op haar zelf). Eerst nog wat lekkere dingen gehaald en daarna naar Kentucky. De hele avond samen met haar en haar kamergenootje gekletst en het was super gezellig, zeker voor herhaling vatbaar. Zondag ochtend met Kaylee en haar zus en moeder ergens ontbijten wat ook erg gezellig was en verder gewoon een rustig dagje.

Reacties

Reacties

Ineke

Jammer van dat vuurwerk en toch bijzonder om zulke feestdagen in een ander land mee te maken! Ik kijk ook uit naar jouw volgende verhaal over het bezoek van jouw ouders.Veel liefs

Mam

Deze jaarwisseling zul je niet snel vergeten schat! En wat een geluk dat je zo'n wedstrijd mee hebt kunnen maken (zaten er niet 80.000 mensen in dat stadion ipv 8000??) geniet nog van je chearteam!! ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!