inez-in-amerika.reismee.nl

Start van spring break, New Orleans

Dinsdag was het Tricia’s 36e verjaardag, ‘S avonds zijn we met haar en Christians familie uiteten geweest bij Incline, een restaurant waar we ook met papa en mama zijn geweest. Christian Caitlin en ik gingen eerder zodat we plekken konden reserveren en rest kwam later. Daarna toen we weer thuis waren een klein beginnetje gemaakt met inpakken aangezien we vrijdag na school op springbreak gaan. Woensdag liep ik mee met Madeline, de Principles dochter op Miami University. 2 van haar klassen gevolgt, de campus en sorority house gezien en andere studenten ontmoet. Een hele leuke dag. Ik vond het zelf erg goed van mezelf dat ik het meeste dingen in het eerste college al wist wat ging over het zenuwstelsel. Het tweede college was wel erg grappig aangezien het amarican sign language was en ze ook echt niet mochten praten. Ik snapte er helemaal niks van en was erg in de war maar ik weet nu wel hoe ik mezelf kan voorstellen. ‘S avonds samen met Tricia pedicures gedaan want dat was mijn verjaardags cadeautje oor haar want dat wilde ze graag voor de vakantie. Daarna ook samen uiteten gegaan omdat de rest inmiddels al gegeten had. Donderdag was het echt tijd om mn koffer in te pakken aangezien we de dag later meteen naar school weg zouden gaan. Ondertussen nog wel kort naar de gym geweest met sam en mn terugvlucht naar nederland geboekt met Christian. Vrijdag wel nog gewoon naar school maar bij thuiskomst de laatste paar dingetjes ingepakt en om 4 uur waren we onderweg. We hebben bijna de hele dag gereden en hebben uiteindelijk een tussenstop in Burmingham gemaakt waar we na al naar 3 hotels te zijn geweest in de laatste beschikbare kamer in volgensmij de hele stad hebben geslapen. We hadden 1 tweepersoonsbed en 1 slaapbank voor in total 5 mensen. Caitlin, Audrey en ik sliepen samen in het tweepersoonsbed en Christian en Tricia op de slaapbank. Audrey gebruikte mij de hele reis al als een kussen dus dit kon ook nog wel. De volgende dag door naar New Orleans waar we onderweg al een heel groot verschil merkte in de temperature wat erg aangenaam en welkom was. Toen we eind van de middag in New Orleans aankwamen liepen we precies rond het goede moment de stad in. Er was namelijk een parade, en niet zo’n kleine ook. Het thema was Itialie du salles was in rood wit en groen. De mensen in de parade goodie kralenkettingen genaamd Beats naar alle mensen, en de bedoeling was om er dan zo veel mogelijk te krijgen. Nou ik kan je vertellen dat je er best veel krijgt als je zo klein en schattig bent als Audrey want die was helemaal bedekt in spullen. Maar ook Tricia en ik deden het niet slecht. Blijkbaar was het de bedoeling dat als een man special naar je toe kwam om de ketting bijje om te doen dat je hem dan een kus om zijn wang moest geven, toen dat bij mij gebeurde wist ik dat alleen nog niet end us moest ik gewoon heel hard lachen en liep de jongen een beetje teleurgesteld weg, maar het was wel erg grappig. Daarna hebben we nog rondgelopen door de stad en ergens gegeten in een tentje waar ze live jazz muziek hadden, erg leuk. ‘S avonds nog met Christian (e nook alleen Christian) over Bourbon street gelopen aangezien Audrey de eerste keer toen ze daar waren dacht dat er een zwembad in een gebouw zat omdat een vrouw in lingerie buiten stond en vroeg of ze ook naar binnen wilden komen. Waarna Audrey graag naar binnen wilde omdat ze graag wilde zwemmen en we dat deze keer graag wilden voorkomen. ‘S avonds weer met zn allen in een kamer slapen maar deze keer met Tricia en Audrey in het tweepersoons bed en Caitlin op de slaapbank. Zondag in de stad rondgelopen, ergens op een balkon van een restaurant in het zonnetje gelunched en voornamelijk veel tijd doorgebracht op de French Market. Daarnaast nog wat optredens gezien en ‘s avonds weer uiteten allen nu zonder Tricia want die had migraine. Maar New Orleans is echt een super leuke stad, een soort van mini Europa in Amerika en zeker aan te raden!

Reacties

Reacties

Oma

Ik ben weer op de hoogte van alle leuke uitstapjes. Wat heb je toch een mooie tijd met de familie. Erg fijn dat je nu een vriendinnen groepje hebt. Nog een paar dagen en dan is je Nederlandse familie er weer. Het is echt genieten van je blogjes. Ik ben nu een paar dagen bij Jeroen en Ole dat is ook genieten. Ga morgen grote koffers naar Velp brengen. Dikke kus, Oma

Ineke

Weer een leuk verhaal, ik geniet er erg van en jij gaat vast heel erg nog meer genieten van alle leuke dingen. Veel liefs
ineke

Mam

Dank voor je verhalen liefie. Heerlijk om zo mee te beleven wat jij allemaal meemaakt. Wat heb je het getroffen! Love you ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!