inez-in-amerika.reismee.nl

CRUISE NAAR MEXICO!!!

Maandag was het dan zo ver, de dag van de Cruise!!! Rond 11 uur gingen we aan boord, we waren iets te vroeg maar dat kwam eigenlijk juist wel goed uit want nu was er nog geen rij en konden we zo doorlopen. Daarnaast hadden we stoelen op het maindeck in de zon wat ook erg fijn was. Rond 5 uur zijn we echt vertrokken uit de haven. 8 uur was onze assigned dinner time dus elke avond hadden we dezelfde tafel met dezelfde ober en dezelfde tijd. Van te voren hebben we nog het begin gezien van een film tijdens de Dive-in Movie, waar ze een soort bioscoop hebben op het main deck waar alle kinderen nog kunnen zwemmen en de volwassenen op de ligstoelen eromheen kunnen kijken. Dinsdag was een dag op zee, we hebben voornamelijk op het maindeck gezeten in de zon waar ik uiteraard weer ben verbrand, maar hier konden de meiden zwemmen waren wij nog in de buurt. Ook waren er gedurende de dag activiteiten op het maindeck zoals optredens maar ook een cocktail competition. ‘S avonds was het dress up night dus iedereen moest chique gekleed naar dinner. Daarna nog een paar foto’s gemaakt, naar een optreden geweest en een paar spelletjes gespeeld in de arcade hall. Woensdag was onze eerste stop in Cozumel Mexico. We hadden een auto, zeg maar gerust super klein, heel erg oud, zonder dak en knal groen autotje, gehuurd waarmee we naar de andere kant van het eiland zijn gerededen zodat we een mooier en rustiger strand hadden. Daar op het strand super local en mexicaans gelunched met taco’s en quesadilla’s en onze voeten in het zand. Ze hadden bij dat restaurant ook een paar hangmaten waar ik een een deel van onze tijd heb besteed. Daarna terug naar het touristische gedeelte waar we nog in een paar winkeltjes zijn geweest en wat souvenirtjes hebben gehaald. Daarna naar de margerita bar wat een super leuke bar was met uitizcht op zee en schommels als stoelen. Rond half 5 was het tijd om terug de boot op te gaan. ‘S avonds was de karaoke competition waar ik graag aan mee wilde doen, helaas had de presentator andere plannen en konden er maar 8 mensen zingen en dussen werden er namen gestrokken en die van mij helaas niet. Wel de competition gekeken waar Christian uiteindelijk nog even op het podium heeft gestaan aangezien het system ermee stopte nadat er een emergency call werd omgeroepen nomdat er een kleine brand was ergens, geen paniek het was erg snel onder controlee en hebben verder geen problemen meer gehad maar nadat dat gebeurde vroeg de presentator of er iemand was die een mop wilde vertellen en dan moet je precies Christian hebben. Erg grappig om te zien. Ondertussen begon ik steeds misselijker te worden zelfs nadat ik al medicijnen had genoemen en tegen de tijd dat de competion over was wilde we allemaal wel graag naar bed. De boot was heel erg heen en weer aan het gaan en de misselijkheid werd alleen maar erger, uiteindelijk gelukkig niet hoeven overgeven waar ik heel bang voor was en in slap kunnen vallen. De volgende dag was er niks meer aan de hand. Die dag, donderdag dus was onze tweede stop, deze keer Progresso Mexico. In de shuttle bus naar het strand kwamen we erachter date r nog 2 andere gezinnen met exchangestudents waren waar we een tijdje mee hebben gekletst. Daarna het grootste deel van de dag op het strand gelegen, echt super fijn. Daar weer wat gelunched en toen door naar de marktjes waar we nog meer souvenirtjes hebben gehaald. Dit is ook de dag waar ik super erg ben verbrand e nook op rare plekken en manieren en ik blame de spray zonnebrand. ‘S avonds was er een party op het main deck waar ik samen met Christian en Caitlin daartoe was. Daar hadden ze liedjes waarop specifieke dansen waren die we met zn alle deden, erg leuk. Toen dat voorbij was ben ik nog met een paar andere meiden die ik toen had ontmoet naar het 18+ feest waar ik nu voor de eerste keer heen kon en heb daar nog een tijdje met hun gedanst wat ook erg gezellig was. Vrijdag was weer een dag op zee e nook onze laatste dag. Deze dag proberen uit de zon te blijven omdat ik dus nog zo erg verbrand was, helaas kon je al snel voelen dat we weer noordelijker gingen want het was wat frisser dan de dagen ervoor. Nogsteeds warm en fijn maar het verschil was wel te merken. ‘S avonds onze laatste dinner en nog wat spelletjes gespeeld. Daarna met diezelfde meiden van de avond ervoor weer naar een feest gegaan wat een beetje tegenviel aangezien de muziek niet zo leuk was en er maar heel weinig mensen aan het dansen waren, dus toen zijn we maar ijsjes gaan halen. Later die avond ontmoette ik nog een paar andere meiden en jongens van mijn leeftijd waarmee we uiteindelijk nog zijn gaan basketballen wat erg grappig was, en een leuke laatste avond. Zaterdag ochtend moisten we om 8:30 uitonze kamers zijn, daarna nog gaan ontbijten en toen was het toch echt tijd om te gaan. Bij de douane aangekomen waren we helemaal klaar om alle 10 papieren die we moisten regelen zodat I het land uit kon maar ook weer terug in kon te laten zien, de man bj de douane dacht daar alleen anders over. Na te vragen of ik alle formulieren had en ik daarop ja antwoorde zei hij : “I believe you, you can go”, waarna wij blij waren omdat ik het land terug inkon maar tegelijkertijd een beetje jammer omdat we er zo veel tijd in hadden gestoken en we ze nu niet eens nodig hadden maar goed liever ze voor niks hebben geregeld dan ze niet hebben end at ik vast zit in Mexico. Daarna New Orleans weer even in omdat Caitlin naar de eerste hulp moest voor d’r oog (niks ernstigs) en de laatste paar souvernirtjes te halen. Om 11:30 waren we weer onderweg naar huis, zo min mogelijk gestopt en binnen een half uur avondgegeten maar het was zo lang rijden dat we alsnog pas om 2 uur ‘s nachts thuis waren. Zondag een heel rustig dagje bijkomen en facteimen met papa en mama, Bram, Trix en Jinthe.

Reacties

Reacties

Mam

Nu pas gelezen...?. Wat een heerlijke vakantie zeg!! Bounty strand en zon. You don't need anything else??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!