inez-in-amerika.reismee.nl

schoolweek 2 en labour day weekend

Zaterdag lang en gezellig met mama gefacetimed totdat Miriam (een van de vorige Exchange students) hier kwam. Zij is tijdens haar Exchange jaar (2016-2017) een Amerikaanse jongen gaan daten, heeft nu nog steeds een relatie met hem en is daarom nu voor 3 weken in de US en kwam ook ons even bezoeken. Zondag FaceTimen met Bram die mee een hele grote teddybeer heeft gegeven (opgestuurd) omdat we die dag een half jaar een relatie hadden. Daarna naar een bridal shower omdat de broer van Christian gaat trouwen in oktober, dus ja ik ga ook een Amerikaanse bruiloft meemaken. Maandag weer tijd om naar school te gaan en man ik ben echt nog niet gewent aan het opstaan om 6:15... School begint hier namelijk om 8:10 en Amerikanen hebben de neiging om erg vroeg naar school te gaan zodat ze eventueel nog koffie kunnen halen bij Dunkin’ Donuts en ook nog een parkeerplek voor hun auto hebben want ja iedereen gaat met de auto naar school hier. Dinsdag was het tijd om dan eindelijk m’n Amerikaanse nummer te regelen zodat ik hier ook kan sms’en (want niemand gebruikt hier WhatsApp) en ook nog wat data heb zonder enorme rekeningen te krijgen. Daarna nog even het Boys Soccer team aangemoedigd, erg fijn dat er toch nog iets hetzelfde is hier en in Nederland. Woensdag ging ik samen met Miriam (die vorige Exchange student) Caitlin (m’n oudste hostzusje) aanmoedigen bij haar eerste volleybalwedstrijd. Donderdag eerst de audities voor de musical en ja ik zit erin of nouja Inez Koolhaus zit erin maar ik denk dat ze mij bedoelen. Daarna weer shoppen met Tricia omdat ik nog steeds niet genoeg kleren had en na zeker zo’n 50 broeken te hebben gepast heb ik er 4 die passen en 1 kort broekje. Fun fact, Amerikaanse maten en ik gaan NIET samen. M’n broeken zijn de kleinste maat die ze hebben (beetje te kort zijn ze dan wel en een riem komt nog steeds van pas maarja je moet wat) en m’n korte broekje komt uit de kid-section :)... Vrijdag was het tijd voor de belangrijkste football game van het jaar want het was tegen de grootste rivaal. Dit keer was het een black-out dus iedereen moest in het zwart. De mensen die me volgen op Instagram hebben het al gezien maar we gooiden groen en wit babypoeder omhoog tijdens de rust omdat dat de kleuren van de school zijn. Achteraf bleek echter dat het groene poeder geen babypoeder was maar krijtpoeder en wat ook blijkt is dat dat enorm erg afgeeft en ook erg moeilijk is om weer van je af te krijgen. Na het gooien zag iedereen er dus uit als een soort Shreck of de Hulk. Ik was uiteraard de gelukkige persoon die groene poeder in d’r oog gegooid kreeg en nadat mensen zagen dat er groene tranen over m’n wangen heen liepen waren er een paar meiden die me wilden helpen. Wat blijkt is dat als je je handen probeert te wassen het er niet af gaat maar ze juist nog groener worden en dus was m’n lens eruit halen en schoonmaken best wel een gedoe. Daarna begon het heel hard te onweren en dus moest de wedstrijd worden afgelast en de volgende dag worden hervat. ?Zaterdag ochtend? werd ik wakker met het idee dat ik weer schoon zou zijn maar kwam toen echter tot de ontdekking dat er nog een paar plekken groen waren, erg fijn wakker worden. Toen ik daarna rustig aan het FaceTimen was met Trix, Isis, Floor en Pien werd er ineens op m’n deur geklopt door een van m’n buurvrouwen. Wat bleek was dat zij samen met nog een andere buurvrouw hun nagels gingen laten doen en ze hadden bedacht dat ik ook meeging dus na een beetje abrupt opgehangen te hebben was ik onderweg naar de nagelsalon. Mensen lopen hier namelijk erg veel op slippers en dan is het natuurlijk wel erg belangrijk dat je tenen er goed uitzien en dat doen ze dan door een pedicure terwijl je in een massage stoel zit, niet heel verkeerd dus. 3,5 uur later (het duurde iets langer dan verwacht) zagen onze nagels er weer prachtig uit, daar hoef ik dus niks meer aan te doen voor de komende maand. Daarnaast weet nu ook iedereen die in die nagelsalon was dat ik de nieuwe Exchange student ben, de nagelstudio was namelijk niet zo groot en het blijkt dan dus dat als je buurvrouwen vragen stellen over Nederland en jij antwoord geeft dat iedereen dat dus kan horen. Het duurde echter wel zo lang dat tegen de tijd dat ik bij de football game aankwam ze net klaar waren... Zondagavond gingen we naar Cincinnati omdat daar ‘s avonds een vuurwerkshow zou zijn. We haalden wat eten bij een Bar om mee te nemen naar onze plekken zodat we dat konden eten tijdens het wachten op het vuurwerk en terwijl we aan het wachten waren op het eten liet Christian me zowaar een slokje van zijn bier proeven, een beetje verward was ik toch wel. De vuurwerkshow was erg gaaf en voor alle mensen die eerder een vuurwerkshow hebben gezien, bedenk dat maar dan groter want ja het blijft wel Amerika hè ;). Maandag was het labour day dus geen school! Een erg rustig dagje met wat FaceTimen en eindelijk m’n blog plaatsen en een “Loserparty” bij de buren. Ook heb ik eindelijk voor het eerst HET BOEK bekeken, ik vond het super leuk!! Heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes die jullie erin hebben geschreven!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!