inez-in-amerika.reismee.nl

Het vertrek en de welcome days


Ruim 2 jaar later na het inschrijven voor een exchange year in Amerika was het nu dan toch echt zo ver, woensdag ochtend 8 augustus om 11 uur verzamelen op schiphol om samen met de andere ef studenten te vertrekken. De tijd om afscheid te nemen was nu dan toch echt daar. Beetje zwaar was het toch echt wel en het kan zijn dat er ook tranen bij kwamen kijken maar ik wist ook dat dit is het begin is van een mooi avontuur. Samen met de andere Exchange Students vlogen we om 13:50 eerst naar londen, vanaf daar vlogen we door naar new york voor de welkome days. Best wel fijn om deze eerste stap niet meteen in je eentje te hoeven maken maar dat je het samen doet met mensen die in dezelfde situatie zitten. Welcome days zijn 2 dagen op een campus is new york waar we met exchange students vanuit de hele wereld verblijven, om ons een beetje rustig in te laten komen. Aangekomen op JFK kwamen we erachter dat de bagage van het hele vliegtuig waar een groep noorse Exchange Students inzaten kwijt was geraakt en man wat was ik blij dat wij dat niet waren. Rond 12 uur lokale tijd kwamen we eindelijk aan op de campus en kon ik eindelijk lekker gaan slapen want na bijna 24 uur reizen ben je kapot.
De volgende dag werden we ingedeeld in kleinere groepjes, ik was uiteraard de enige nederlander in die van mij maar gelukkig zat er wel een leuk noors meisje in. Veel introductie spelletjes en ‘s avonds een lipsync battle die we hebben gewonnen.
Vrijdag was eindelijk de dag om New York in te gaan. Van Central Park naar Rockefeller Center naar Times Square en weer terug naar Central Park. Veel activiteiten in een korte tijd kortom niet veel vrije tijd en een beetje gehaast maar verder leuk om er weer te zijn geweest. ‘s avonds nog een “leuk” feest waar bijna niemand meer echt energie voor had maar goed het idee was leuk. De volgende ochtend (zaterdag) was ik een van de gelukkige die om 4 uur klaar moesten staan omdat onze vluchten door naar onze hostfamilies erg vroeg gingen, mijne 8 uur. Aangekomen bij het vliegveld was het wat gestress en gehaast omdat we er later waren dan gepland maar bij mij kwam het gelukkig allemaal goed. Eenmaal allemaal in het vliegtuig kregen we te horen dat er een storm  bezig was en we nog niet konden vertrekken, anderhalf uur later werd de nieuwe vertrektijd. Erg nerveus liep ik richting mn hostfamily (wat een eeuwigheid leek te duren) die bij de bagageband op bij stond te wachten. Die nerveusheid was nergens voor nodig want ze zijn super leuk en lief en ik ben erg blij met ze en weet zeker dat ik goed bij ze zal passen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!