inez-in-amerika.reismee.nl

een echte amerikaanse kerst

Maandag was het Christmas eve wat hier best wel groot is. Eerst met z’n alle naar Christians ouders toe waar alle Tracys waren. Daar een heel grappig spel gespeeld die Christians vader had bedacht genaamd 12 days of Christmas, daarbij hebben we allemaal heel hard gelachen dus dat was erg leuk. Aan het eind van de middag gingen we door naar een nicht van Tricia waar dan dus allemaal andere familie van haar ook zou zijn. Ik kende bijna niemand maar heb uiteindelijk bijna de hele avond met 2 meisjes van 16 gepraat en het was nog best gezellig. ‘S avonds samen met Caitlin en Audrey beneden in de basement een kerstfilm kijken. Dat doen ze elk jaar zodat de meiden niet meer naar boven gaan en Christian en Tricia de cadeautjes klaar kunnen leggen. Caitlin was na 10 minuten volledig vertrokken en Audrey keek de film nieteens dus uiteindelijk had ik de film maar gewisseld van een kinderfilm naar een film die mij wel leuk leek. Uiteindelijk een hele slechte nacht gehad omdat ik ten eerste pas om 2 uur ging slapen, vervolgens om 3 uur wakker werd van Audrey en Caitlin, ik pas om 4 uur weer verder kon slapen, ik om 7 uur weer wakker werd gemaakt omdat het volgens Caitlin tijd was voor cadeautjes en die bank niet heel comfortabel is als je nederlandse lengte hebt. Daarna om 7 uur dus tijd voor cadeaus, veel meer dan ik verwacht had. M’n lieftallige ouders waren te druk bezig met de kerstkransjes in m’n pakketje te stoppen (mijn favoriete deel van kerst) dan ze m’n kerstcadeautje zijn vergeten, gelukkig heb ik nog wel een vriendje die aan me denkt dus had ik toch nog een cadeautje van soort van thuis. (grapje natuurlijk) Verder heb ik een krultang, een armbandje, m’n derde gaatje en oorbellen daarvoor en hagelslag en nederlandse thee gekregen. Daarna naar Christians ouders, daar ook weer cadeautjes. Van Christians ouders heb ik een ketting gekregen met m’n naam en met alle volwassenen (ja nogmaals daar hoor ik nu dus ook bij) deden we een secret santa en daarvan had ik een giftcard voor Victoria Secret gekregen. Daarna door naar Tricia’s zus en ook daar weer cadeautjes. Daar heb ik een pyjamabroek, een trui, een tasje en een giftcard gekregen. Daarna gingen we door naar nog meer familie van Christian waar ik opnieuw weer bijna niemand kende en ook daar waren weer cadeaus. Dit keer was het een spel en wij eindigden met een mini chocoladefondue set en een puzzel. Erg gezellige dag en tegelijkertijd ook een beetje raar. Wel en geen kerstgevoel en voornamelijk ook in schok hoeveel cadeaus er waren en ook wat voor een cadeaus. Ik ben erachter gekomen dat kerstcadeaus hier groter zijn dan cadeaus voor je verjaardag dus dat was wel even wennen. Verder wel een leuke ervaring om het zo op een andere manier te beleven. Tweede kerstdag bestaat hier niet dus Tricia en ik gingen shoppen die dag. ‘S ochtend eerst nog geprobeerd te facetimen met alle Koolhazen die samen waren en met de Koolhazen die ergens anders waren, Gabi in Oosterijk aan het skieen, Jinthe in south Dakota en ik in hier in Ohio. Via google hangouts hebben we gefacetimed met z’n alle tegelijk, het ging allemaal wat minder makkelijk dan gedacht maar erg grappig. Daarna dus shoppen met Tricia en blijkbaar is 26 december de drukste dag van het jaar, wat wij niet wisten. 2e poging gewaagd om m’n telefoon te kopen, nu met de creditcard van mama maar ook dat werkte niet aangezien mijn naam niet op de creditcard staat. ‘S avonds uiteten bij een chiquer restaurant waar papa en mama voor het etentje hebben betaald zodat ik Christian en Tricia een keer kon tracteren als een soort van kerstcadeautje en bedankje. Heel erg lekker gegeten en erg gezellig. Donderdag naar de school toegegaan om daar m’n zelf geschreven liedje ( ja ik heb zelf een liedje geschreven, vanuit niks naar een heel lied) op te nemen zodat ik dat als cadeautje aan Bram kon geven voor z’n verjaardag. Na zo’n 25 pogingen en ruim een uur verder hadden we eindelijk een goeie versie. ‘S avonds naar andere familie van Tricia voor een late kerst. Ook daar gingen we weer een spel doen alleen Christian was niet zo goed voorbereid dus moesten we eerst nog een paar cadeautjes halen en die ik in de auto mocht gaan inpakken. Probeer dat maar eens zonder een schaar en tape, het was een uitdaging maar gelukt. Best gezellige avond gehad en geeindigd met een deken en fussy socks dus qua cadeaus ook nog best goed geslaagd. Vrijdag was het Brams verjaardag en man wat een gedoe was het om een cedeautje te regelen terwijl ik hier zit, maar goed uiteindelijk was het gelukt. Papa en Pepijn zijn naar langedijk gegaan en m’n tweede deel van het Cadeau gegeven en verder hadden Bram en ik gefacetimed. Daarnaast is het eindelijk gelukt om een nieuwe telefoon te halen!! Ik ben er super blij mee. Daarna ‘s avonds een basketball game. Zondag shoppen samen met Sam en ook samen gelunched, erg gezellig. ‘S avonds ook nog samen naar de gym geweest. Zij gaat bijna elke dag behalve op de dagen dat we games hebben en zei dat ik altijd met haar mee zou kunnen als ik wil dus de planning is dat ik dat ga doen en dat we samen gaan sporten.

Reacties

Reacties

Ineke

Fijn, dat het een geslaagde kerst was en nog gefeliciteerd met Bram!

Mam

wat een heerlijke verhalen! En heel fijn dat je het zo met de familie hebt kunnen vieren. Sorry van ons kadootje maar is inmiddels goed gekomen ??

Oma

Heb weer genoten van je leuke verhalen. Kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!