inez-in-amerika.reismee.nl

Meer cheerleaden

Maandag na school weer Cheerpractice want dinsdag hebben we weer een game. Uiteraard bestond het weer uit mij cheers leren maar wel leuk om iets te doen te hebben na school. ‘S avonds de traditie voortzetten om met het gezin in de basement met de beamer de film ELF te kijken. Erg grappige film en erg gezellig. Daarna 2,5 uur met Jinthe gefacetimed omdat we willen gaan plannen om elkaar te gaan zien, nu waarschijnlijk in februari. En daarnaast natuurlijk lekker gekletst want niks is fijner dan praten met iemand die je compleet begrijpt. Wel erg grappig dat wij terwijl iedereen hier in Amerika al helemaal bezig is met kerst wij tijdens het facetimen als twee lekkere Nederlandse meiden allebei pepernoten aan het eten waren die onze lieve families hadden opgestuurd. Woensdag was de tweede basketball game, deze keer een away game. Na school eerst bij de Spanish club gepraat over Nederlandse feestdagen en daarna met 6 van de 8 cheerleaders bij Rhagan thuis iets gegeten en vanaf daar met z’ 6en in een 4 persoons auto terug naar school, past heel goed. En nee het was niet gevaarlijk want het was echt maar 2 min rijden maar het was wel erg grappig. Daarna samen met het basketballteam in een schoolbus naar de game toe. Die bussen zijn een stuk oncomfortabeler dan ik dacht want je hebt namelijk echt weinig beenruimte. Daarnaast mag het basketballteam niet praten van hun coach en omdat het dan heel stil is in de bus zeggen de cheerleaders het grootste deel van de reis ook bijna niks, iedereen luisterd dus maar gewoon muziek en zit op hun telefoon. Niet helemaal wat ik verwacht had maar het was eigenlijk helemaal niet zo erg. Deze keer ging het cheerleaden zelf al iets beter omdat ik iets meer cheers wist dus dat was ook wel fijn. Uiteindelijk pas om 10 uur ‘s avonds terug omdat het een uur rijden was. Woensdag weer cheerpractice omdat we vrijdag weer een game hebben. Deze keer geleerd hoe je moet “stunten”. Dat is dus als 1 cheerleader de lucht in gaat en 3 anderen haar omhoog houden. Ik ben de achterste omdat ik de langste ben dus ik help haar omhoog, hou d’r stabiel, neem het meeste gewicht weg voor de andere meiden en ben de belangrijkste als we d’r weer opvangen. Wel erg zwaar voor je rug merkte ik de paar dagen erna toen mn rug pijn deed maar de rest van de cheerleaders zei dat dat normal is aan het begin. Wel erg leuk om weer iets nieuws te leren, ook hebben we lootjes getrokken voor secret santa. Daarna thuis alles klaargemaakt voor Sinterklaas, cadeautjes ingepakt en gedichten geschreven. Daarna nog al het lekkers klaarzetten en toen was het tijd om uit te leggen hoe wij Sinterklaas vieren. Een groot success! Ze vonden het erg leuk, vinden pepernoten erg lekker en vonden hun gedichten ook grappig (best lasting om die in het engeks te moeten schrijven maar dus wel gelukt) en ook werd er erg gelachen terwijl ik mijn Nederlandse gedicht van het Nederlands naar het Engels aan het vertalen was. Donderdag weer een keer facetimen met Bram, deze keer dus weer met tijdsverschil. Vrijdag weer een homebasketballgame, deze keer wist ik 95% an alle cheers dus het ging heel goed en het was ook nog extra leuk omdat we hadden gewonnen. Zaterdag een rustig dagje en ‘s avonds uiteten met Christian en Trica. We gingen naar een wokrestaurant waar je met meerdere mensen rondom een tafel zit met een grilplaat in het midden waar een kok alles klaar maakt en af en toe eten naar je gooit wat je dan moet proberen te vangen, was bij mij mislukt aangezien hij het broccoli stukje tegen mn voorhoofd aan gooie. Het eten was wel echt heel lekker en het was ook erg gezellig. Zondag een facetimedagje waaronder voor het eerst met oma Nieboer gefacetimed en ‘s avonds ergens eten met de familie van Tricia want haar moeder was jarig. Hierna nog 1,5 week school en dan eindelijk kerstvakantie!

Mam

Heel leuk dat je het zo naar je zin het met je cheerlead-team. Echt iets voor jou??‍♀️?‍♂️ en oja, je hebt ook nog de hele middag gefacetimed met je moeder omdat ze jarig was en dat vond ze heeeel fijn!???

Papa

Mooie verhalen weer! Leuk dat het cheerleaden zo leuk is en ook zo snel al erg goed gaat. Oppassen voor je rug???. Geweldig dat je daar Sinterklaas hebt gevierd. Knap hoor: dichten in het Engels. Kijk nu al uit naar je volgende blog en... naar januari?. Eerst op naar Kerst?. Kus, papa?

Ineke

Leuk om te lezen en knap om te kunnen dichten in het Engels
Nog heel veel plezier daar en straks een fijne kerst en vakantie, dikke kus