inez-in-amerika.reismee.nl

De eerste schoolweek



Dinsdag was het dan zo ver, de eerste schooldag van American High School. Iets anders dan ik had verwacht en dat overwelmde me een beetje waardoor ik een beetje van slag was maar na wat FaceTimen en een gesprek met mn hostparents was er niks meer aan de hand. M’n rooster is: 1. Sociology, 2. Choir, 3. Spanish1, 4. Forensic Science, 5. American Government, 6. English12, 7. Songwriting. Volgend semester zullen er een paar vakken gaan veranderen en dan heb ik bijvoorbeeld ook koken en fotografie. Vooral over dat koken waren een aantal mensen erg (en misschien wel iets te) enthousiast over toen ik ze dat vertelde... Het tempo en het niveau op de Amerikaanse scholen is toch iets anders dan wij gewend zijn en daarmee bedoel ik dat het super langzaam gaat en erg makkelijk is. Nou moet ik ook zeggen dat we de eerste dagen nog niet zo veel deden omdat ze hier veel met laptops werken die ze van de school krijgen alleen die kregen we pas op vrijdag, de lessen zijn dus nog redelijk saai. Gelukkig had ik de eerste dag via de meiden die ik al kenden nog meer meiden ontmoet met wie ik tegelijk lunch heb dus heb ik nog niet alleen hoeven zitten tijdens de lunch. Donderdag ging ik samen met 2 meiden (Hailey en Elley) eten bij Skyline, dat is een restaurant die alleen in Cincinnati bestaat. Ze serveren daar verschillende dingen zoals spaghetti of hotdogs met hun speciale saus genaamd Skyline (vandaar waarschijnlijk de naam). Het ziet er erg vies uit en het is ook zeker raar maat ergens was het ook wel een beetje lekker. Daarna gingen we opzoek naar bruine shirts de we nodig hadden voor de football game. Elke vrijdag is er een football game met een ander thema hoe je je moet kleden, deze week was het een brown-out wat betekent dat iedereen in het bruin moet. Deze kleur was gekozen omdat het de lievelingskleur was van een meisje die deze zomer is overleden in een auto-ongeluk en naar onze school ging, dus dit was uit respect voor haar. Vrijdag was dus de eerste football game en na school ging ik samen met onder andere dezelfde meiden klaarmaken voor de game, dat hield in bruine shirts aan en nummers van de football players op onze wang verven want blijkbaar doet iedereen dat hier. De football game was echt heel leuk, het was echt zo’n “ik zit in een film” moment met alle leerlingen die hun team aanmoedigen en de football players in hun outfits, de cheerleaders en de band, echt heel gaaf. Ik snapte er geen bal van maar wel alvast een dingetje van mn bucketlist voor hier af en ik heb de eerste schoolweek overleeft!

Reacties

Reacties

Oma Nieboer

Door je leuke verhalen voelt het alsof je dichtbij ons benk. Dikke kus.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!